יום ראשון, 19 בנובמבר 2017

משהו חדש (ומאד חיובי) קורה בדואר!!!

כל מי שמכיר אותי, יודע שאני  מבלה לא מעט זמן באיסוף חבילות מהדואר
ולכן מאד התרגשתי כשהוזמנתי לערב בלוגרים במרכז הסחר המקוון החדש.




עד ממש לפני כמה חודשים, מיון הדואר היה מתבצע בבית המיון בתל אביב ועקב הצמיחה הגדולה בסחר המקוון, נוצרו עומסים כבדים שגרמו לכך שהמיון בוצע במרתפים, במסדרונות ובכל מקום אפשרי.
החבילות היו מגיעות מהנתב"ג לבית המיון בת"א, משם נשלחות לעיר הנמען, ובעיר ממויינות שוב לנקודות המסירה, מה שגרם  לעיכובים רבים.

באוקטובר 2015 הוחלט שחייבים להקים מתקן שיוכל לעמוד במספר החבילות שמגיעות לארץ שרק הולך ומתעצם (כ3.5 מיליון חבילות בחודש רגיל ולמעלה מ7 מיליון חבילות בחודשים כמו נובמבר דצמבר)



במרץ 2016 נחתם הסכם להקמת המתקן ובתוך שנה, הושלמה בנית המתקן שנחנך ב28/04/2017.
חודשיים מיום הפתיחה, הגיעו להתייצבות תפעולית במתקן!
מדובר על שטח של כ18 דונם, באזור התעשיה מודיעין.
במתקן עובדים 300 עובדים ב3 משמרות, כאשר במשמרת הלילה עובדים כ30 אנשים.

כיום, החבילות שמגיעות בלילה מהנתב"ג, עוברות בידוק בטחוני ומכס, מיון ויציאה מהמתקן. 
כל התהליך- מרגע נחיתת החבילה בנתב"ג ועד הגעתה לנקודת המסירה אורך 48 שעות בלבד
(בניגוד ל5-7 ימים בעבר).

בכניסה למתקן, התבקשתי ללבוש אפוד ממש כמו שלובשים העובדים, מה שחיזק אצלי את תחושת השייכות.




משם, הופניתי לחדר הישיבות והתקבלתי בחיוך ובסבר פנים יפות ע"י הגברת נוי קדם- סמנכ"ל תקשורת והסברה וחברי הנהלה נוספים שדאגו לנו לביקור מלמד, נעים ומפנק...






לאחר הסבר קצר על המצופה לנו בערב זה, יצאנו לסיור במרכז הענק והמרשים הזה שהועבר ע"י סמנכ"ל התפעול- מר חיים מזעקי שפירט בפנינו את השלבים השונים בחייה של כל חבילה שמגיעה למרכז.

כשהמשאית מגיעה אל מרכז הסחר, החבילות מחולקות ל3 פסים/קוים:
פרימיום, רגיל ורשום.




החבילות עוברות שיקוף בטחוני (במידה ומדובר בציוד אלקטרוני הוא עובר לבדיקה נוספת של המכס), 
משם מפענחים את נתוני הנמען ותכולת הפריט ,ולבסוף החבילות ממוינות לשקים שיעשו דרכם בלילה, אל נקודות המסירה השונות (1,100 נקודות נכון להיום).






 

על מנת לייעל את הליך פענוח פרטי הנמען, מתקיים פיילוט הכולל שימוש בטכנולוגיית OCR - זיהוי אופטי,
וזאת ע"י שימוש במצלמה שקוראת את פרטי הנמען כפי שמופיעים במדבקה שעל החבילה (ברקוד), וחוסכת את עבודת הקלדנית ואף מקטינה טעויות אפשריות.


*מצלמת הOCR


לאחר שסיימנו את הסיור המרתק במרכז, נכנסנו להרצאה של מנכ"ל דואר ישראל, מר דני גולדשטיין    (כמובן לא לפני שבקשתי להצטלם איתו.. בכל זאת, לא כל יום פוגשים בכזו אישיות בכירה ובעלת השפעה)


בהרצאתו הוא התייחס למספרים העצומים שהדואר מתמודד איתם בשנים האחרונות, עם העליה בשיעור ההזמנות מחו"ל ואף ציין שאם הפטור ממע"מ יעלה לכיוון ה150$-200$ (בניגוד ל75$ כיום), 
הוא צופה שנגיע ל300 מיליון חבילות בשנה! מספר עצום שדורש ההערכות רבה.


כמו כן, היה חשוב למר גולדשטיין להדגיש את השינוים והשיפורים שהדואר עושה על מנת לשפר את חווית השרות של הלקוח והחזרת אמון הציבור בדואר ישראל.

תפיסת הלקוח במרכז מורכבת מ3 חלקים:

1. מיון ומסירה מתקדמים- מהנתב"ג ועד נקודת המסירה- 48 שעות. 
2.מגוון פתרונות לאספקת המוצר- הגדלת מספר נקודות המסירה (סניפי דואר, שופרסל ועוד עסקים קטנים נוספים רבים- סה"כ 1,100 נקודות ברחבי הארץ).
עדכון הלקוח בהודעת SMS על הגעת החבילה ומתן אפשרות לבחירת אופן קבלת החבילה:
  • קבלת החבילה עד הבית, תוך חצי שעה, בתוספת תשלום- וזאת בזכות שיתוף הפעולה המהפכני בין הדואר למוניות GETT 
  • שליח עד הבית יום למחרת.
  • איסוף בנקודת המסירה.

כמו כן, נחתם הסכם עם תחנות הדלק פז, לאיסוף מלוקרים שיוקמו בתחנות.

3.מידע, מהירות ואמינות בהגעת החבילה.
באמצעות אתר MY POST הלקוח יוכל לעקוב אחרי כל החבילות שלו, לתת שם לחבילה מה שיקל על המעקב. לשלם מכס, להזמין שליח ועוד ועוד שירותים שיקלו על חווית המשתמש.
ובעוד חודש, ניתן יהיה גם לעקוב אחרי דואר רשום ששלחנו.

בנוסף, הדואר יוצר שיתופי פעולה עם אתרים וחברות בינלאומיות על מנת לקצר את משך זמן הגעת החבילות לישראל (למשל NEXT, אליאקספרס ועוד).

תודו שזה עושה חשק להזמין כמה מוצרים (שגם ככה לא נשתמש בהם :-)) מחו"ל.

(או רצון עז להרגיש כמו חבילה בעידן החדש :-) )

בתום הרצאה מעניינת זו, זכינו להרצאה מעשירה מפי הגברת בשמת שדה, סמנכ"ל שיווק ומכירות דואר ישראל בה למדנו על שירותים נוספים ומעניינים שהדואר מציע לנו.

גברת שדה, ציינה בפנינו שבמסגרת שיפור חווית הצריכה- 
סניפי הדואר הרחיבו את שעות הפתיחה שלהם ו3 פעמים בשבוע פתוחים עד השעה 20:00.
כמו כן, נוסף שירות "הזמנת תור"- כך שניתן לתכנן איסוף חבילה בזמן שנח לנו ולחסוך המתנה מיותרת.

שירותים נוספים שכדאי להכיר:

שירות זה מאפשר לשלוח דואר רשום מהמחשב, בבית, ללא צורך להגיע לסניף.
הדואר מדפיס, מכניס למעטפה ושולח עבורנו את המכתב!!! 

החזר כספי (בין 1%-8%) עבור קניות במאות אתרים ישראליים ובינלאומיים וזאת ע"י כניסה לאתרים אלו דרך אתר הקאשבק.

ידוע כי הרבה אנשים נמנעים משימוש בכרטיסי אשראי ברשת מחשש לגניבות וכד'
כרטיס ויזה נטען של הדואר נותן מענה לחשש זה ולא רק!
הכרטיס נח לשימוש וניתן להטעינו בכל סכום שרוצים מה שמקנה שליטה בהוצאות.
הכרטיס מאובטח ומוגן מפני גניבות.
ניתן להשתמש בו בקניות באינטרנט אך הוא משמש גם לכרטיס אשראי רגיל בו ניתן להשתמש בבתי עסק בארץ ובעולם ואף למשוך כסף באמצעותו.





אין ספק ששרותים אלו וכל השיפורים שהוזכרו לעיל יוצרים רושם חדש ומאד חיובי לדואר ישראל.
אני באופן אישי יצאתי מעודדת מאד מהערב הזה ומודה על ההזדמנות שהייתה לי לראות וללמוד את הדברים מבפנים .(אה וכמובן תודה  על הפינוקים :-))